loading...
پيپ دانلود
شاهين بازدید : 263 چهارشنبه 25 مرداد 1391 نظرات (0)

Blizzard DOTA

خوب همونطور که حتما تریلر بازی در سبک دوتا یعنی Blizzard DOTA  رو دیدین، سوالات زیادی براتون پیش اومده تو این پست سعی می کنیم که به اکثر این سوالات جواب بدیم

Blizzard DOTA یك Custom Game برای بازی StarCraft II خواهد بود.

- چه فرقی بین بازی دوتایی که بلیزارد می سازه با سایر بازیهای سبک دوتا وجود دارد؟

دوتای این کمپانی هم شبیه سایر بازیها هست اما طبق نقل قولهایی که از طرف سازندگان بازی مطرح شده که با توجه به فلسفه بازیهای این شرکت که از قانون ((یادگیری راحت اما تسلط سخت)) پیروی می کند می شه گفت دوتا این شرکت هم از این قانون کلی پیروی می کند. همچنین بازی بیشتر شما رو تشویق می کند تا تهاجمی تر بازی کنین و در درگیریا و جنگهای گروهی بیشتر شرکت داشته باشید

یک مثالی که در مورد تفاوت این بازی با سایر بازیهای هم سبکش وجود دارد و می شه بیان کرد نحوه ی عملکرد تاور ها (Towers) در لاینهای بازی خواهد بود که به راحتی می تونن کسایی که در رنج اتکشون هستن نابود کنند اما بر خلاف تمامی بازیهای این سبک این تاورها دارای مقدار محدودی از انرژی هستند که با از دست دادن اونها به مرور و به آرامی اقدام به جذب انرژی مجدد برای اتک دادن خواهند کرد و این دقیقا به این معنیه که هماهنگیه تیمی خوب برای از بین بردن تاورها اگه همراه مقدار تمرکز مورد نیاز باشد می شه به راحتی مهمات تاور رو خالی کرد و با خیال راحت اونها رو نابود کرد. خود این قضیه تبدیل به یک نقطه قوت برای این بازی می شه و همچنین باعث هر چه بیشتر هجومی شدن بازی می شود و از سیستم دفاعی می کاهد.

همچنین جنگل (همون نواحی که بین لاینهای اصلی قرار دارد) هم یک مقداری تفاوت با سایر بازیها خواهد داشت. قضیه از این قراره که در سایر بازیهای هم سبک، جنگل فقط ناحیه ای برای راحت لول آپ شدن و راحت تر بدست آوردن پول مورد نیاز هست اما در این بازی هر کدوم از این موجودات جنگلی علاوه بر موارد ذکر شده از نوع مخصوصی از قدرتهای پنهانی هم حفاظت می کنند که با کشتن این موجودات این قدرتها به دست تیم شما خواهد افتاد و تاثیر این قدرتها در لاینهای شما و همچنین کریپهای لاین شما خودش رو نمایان خواهد کرد و باعث برتری کریپهای شما در لاین خواهد شد و این باعث جلو افتادن لاین بازیهای شما نسبت به لاینهای حریف خواهد شد و همه اینها در انتها در درگیریهای تیمی شما هم تاثیر خواهدگذاشت و سرانجام باعث برد راحت تر تیم شما خواهد شد.

موارد ذکر شده تنها بخشی از گیم پلی این بازی خواهد بود و برای راحتی بازیکنان این بازی قرار شده که بخش آموزش مثل همه بازیهای این شرکت به شما از راحت ترین راه ممکن و با صرف کمترین زمان ممکن نکات اصلی بازی رو یاد بدهند این قضیه از گیم پلی اصلی بازی تا نحوه گرفتن ایتمهای هر هیرو و موارد مورد نیاز برای بدست اوردن اون آیتم هم در بازی گنجانده شده است.

2 - چه تعداد هیرو برای این بازی در نظر گرفته شده است و نقش اونها در گیم پلی بازی چه خواهد بود؟

ورژنی از بازی که در BlizzCon رو نمایی شد شامل 12 هیرو بود و هر کدوم از این 12 هیرو به یکی از 4 کلاس مختلف tank, damage-dealer, support, siege تقسیم بندی می شوند. کلاس یا دسته Tanks به اون گروه از هیروها گفته می شود که هیروهای سنگینی هستند دارای مقدار آرمور بالایی هستند و در درگیریها بعنوان اولین هیرو وارد می شون.  Damage-dealers دسته دیگه ای از کلاسهای این بازی هستند که دارای مقدار دمیج بالایی نسبت به بقیه گروهها هستند و می تونن برگ برنده هر تیم در درگیریهای انتهای هر بازی باشند اما مسلما شکننده تر از تانکها هستند و باید برای زنده نگاه داشتن اونها تدابیر وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه ای رو در نظر گرفت. دسته support دسته ای از هیرو ها هستند که طیف وظایف گسترده ای رو دارا هستند مانند پر کردن HP  هم تیمی ها، Stun  کردن حریفان و کارهای دیگه ای که مربوط به این گروه هست.  Siegeدسته ای از هیروها هستند که دارای رنج بیشتری نسبت به سایر هیروهای بازی خواهند بود و وظیفه هایی مثل از بین بردن تاورها رو به عهده دارند. همچنین اونها دارای مجیکهایی هستند که می تونن در درگیریها آسیب زیادی در یک منطقه وارد کنند و همچنین می تونن فضا رو برای تیمشون در درگیریهای گروهی کنترل کنند.

3 - چه نوع جوایزی برای انجام بازی در نظر گرفته شده اسـت؟

در زمان شروع بازی شما فقط به گروه کوچیکی از هیروها برای بازی دسترسی دارید و به مرور زمان و با انجام بازیهای بیشتر شما می تونین هیروهای جدید تری هم آزاد کنین همچنین زمانی که کلیه هیروها رو آزاد کردید می تونین از وسایل تزیینی و اضافی تر برای هیروهاتون استفاده کنین و از بازی لذت بیشتری ببرید. وسایلی مانند یک تاج برای هیروتون یا یک سلاح جدید یا هر مورد اضافه دیگه ای که بعدا بنا به تقاضا ها و صلاح دید سازندگان به بازی اضافه می شود.

4 - آیا بازیکنان با روش هایی مثل امتیازات و مهارت و سایر موارد از یکدیگر جدا خواهند شد؟

در ابتدا باید گفت که این بازی دارای هاستهای قوی خود شرکت بازی هست و نیازی نیست که بازیكنی بعنوان هاست (میزبان) باشه. این نوع بازیها بر اساس امتیاز بازیکنان و مهارتهاشون طبقه بندی خواهد شد و بازی بصورت کاملا بالانس برگزار خواهد شد مشابه همون مواردی که در بازی StarCraft II بازیکنان شاهد اون بوده اند. همچنین سعی می کنیم یه آمار جامع برای هر بازیکن هم داشته باشیم مثل مقدار متوسط گلدی که در جریان بازی توانسته بدست بیاره یا مقدار متوسط لول آپ شدن و همچنین مواردی مثل تعداد تاورهایی که توانسته نابود کند و سایر موارد...

5 - آیا بازی بصورت رایگان عرضه خواهد شد؟ برای انجان بازی نیازی به Wings of Liberty™  یا Heart of the Swarm داریم؟ (توضیحات: این دو مورد نام برده شده قسمتهای تکمیلی بازی استارکرفت 2 هستند مانند Frozen throne  برای بازی Warcraft3)

در حال حاضر برنامه ما اینه که بتونیم بازی رو به صورتی به دست همه برسونیم که بشه اون رو بصورت رایگان بازی کرد. ممکنه بازی رو طوری طراحی کنیم که برای انجام اون نیاز به بازی StarCraft II: Starter Edition داشته باشید هرچند که هنوز قوانینی برای کسایی که بخوان بازی رو بصورت رایگان انجام بدهند تعیین نکردیم (توضیحات: این قوانین می تونن مثل سایر بازیها قابل انتخاب نبودن همه هیروها در ابتدای بازی باشد) همچنین ما سعی داریم که این بازی رو به همراه آیتمهای اضافه تری به بازیکنانی که یکی از دو بازی Wings of Liberty یا Heart of the Swarm رو دارند بدیم. البته تمامی این موارد هنوز قطعی نیست و زمانی که تمامی موارد قطعی شد به اطلاع همگان خواهیم رساند.

6- آیا برای بازی نسخه ای هم بصورت آزمایشی (Beta) عرضه خواهد شد؟ همه می تونن برای این نسخه آزمایشی ثبت نام کنند؟ زمان عرضه نسخه آزمایشی چه زمانی خواهد بود؟

بله ما تصمیم داریم که نسخه آزمایشی بازی رو ظرف چند ماه آینده منتشر کنیم و بزودی اطلاع رسانی در مورد چگونگی سهیم شدن شماها در این نسخه آزمایشی رو اعلام خواهیم کرد

7 - تاریخ نهایی انتشار بازی چه زمانی خواهد بود؟

ما هنوز در مورد زمان عرضه بازی هیچ گونه تصمیم نداریم و تصمیم داریم که بعد از انتشار نسخه آزمایشی در مورد تاریخ و زمان عرضه بازی فکر کنیم.

 

عكس هایی از بازی:

Blizz DotA Blizz DotA Blizz DotA

Blizz DotA Blizz DotA Blizz DotA


Blizz DotA

دانلود تریلر

برچسب ها Blizzard DOTA FAQ , blizzard dota , blizzard ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 233
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 64
  • آی پی امروز : 331
  • آی پی دیروز : 371
  • بازدید امروز : 590
  • باردید دیروز : 487
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,749
  • بازدید ماه : 8,216
  • بازدید سال : 60,369
  • بازدید کلی : 437,458